از کرامات شیخ ما اینست / شیره را خورد و گفت شیرین است

ساخت وبلاگ

ای کاش مدعیان ارادت و محبت به مرحوم هاشمی لااقل حالا که دست ایشان از دنیا کوتاه است ایشان را رها می کردند .

مرحوم هاشمی نظیر جمله ای را که سایت "نان خور نام محل سکونت امام" در قالب مصاحبه ای مربوط به سال 1387 از ایشان نقل کرده (تصویر بالا) ، را در آخرین خطبه نماز جمعه ای که توفیق امامت آنر ا یافت بیان نموده اند. ایشان در فرازی از آن خطبه ها که در شرایط بحرانی ناشی از اوباشگری فتنه گران ایراد کرد گفت:

"علی بن ابیطالب می فرماید یک روز پیغمبر در همان روزهایی که عرض کردم پیغمبر مهموم و نگران آینده بود در سال آخر عمرش آنرا به علی بن ابیطالب گفته . یا بن ابیطالب لک ولا امتی . این بعد از غدیر است یعنی تو ولی این امت هستی و ولایت مال توست چیزیکه خدا به تو داده است . بعد می فرماید : فان ولوک فی عافیه و اجمعواعلیک بالرضا فقم بامرهم . اگر دیدی این مردم راضی بودند و آمدند تو را قبول کردند به تو این سمت را دادند با اجماع البته اجماع نسبی است تام نمی شود. یعنی به اندازه کافی و لااقل اکثریت آنها جمع شدند دور شما اگر آمدند شما بپذیر و متولی امر شو و کارشان را اصلاح کن و ادامه بدهید و قسمت بعدی می گوید و ان اختلفواعلیک اگر دیدی اختلاف کردند و نیامدند آن مقداری که باید بیایند با تو وان اختلفواعلیک فدعهم ولشان کن بما فیه بگذارند کاری که می خواهند بکنند بکنند خودشان می دانند. وان الله سیجعل لک مخرجا. و خداوند برای تو راهی پیدا می کند که به اهدافت برسی . این روایت از روایات معتبر است ."

در این ارتباط دو مطلب ذهن بنده را مشغول نموده که ذیلا بیان می نمایم و امیدوارم روح آقای هاشمی در پیشگاه حق و هواداران ایشان که این سنخ بیانات ایشان را از پستوهای خاک گرفته بیرون کشیده و منتشر می کنند در پیشگاه ملت پاسخی برای آنها داشته باشند:

  1. چه کسی در این مطلب واضح تردید دارد که اگر چیزی را مردم نخواهند نمی شود؟ و اگر اراده مردم بر چیزی تعلق بگیرد همان خواهد شد. واضح ترین مثالش نخواستن مردم کوفه در قضیه اباعبدالله الحسین علیه السلام و کربلا و عاشوراست. با همراهی مردم شمر ملعون و عمر سعد و ابن زیاد حرامزاده توانستند سر مبارک آن حضرت را جدا سازند و همه یاران و اصحابش را به شهادت برسانند و بر پیکر آنان اسب بتازند! و خدا لعنت کند مردمی را (در زیارت عاشورا می خوانیم: لعن الله امت قتلتک و لعن الله امت ظلمتک و لعن الله امت سمعت بذالک فرضیت به)که چنان کردند! و مثال دیگرش حکومت خود مولا امیرالمومنین علی علیه السلام است که تا وقتی مردم همراهی نکردند مستقر نشد و باز هم وقتی مردم بی وفا و مظلوم کش کوفه آن زمان اراده کردند با فرق مبارکش آن شد که می دانیم و می دانید! و معلوم نیست چه حسنی در توضیح واضحات نهفته و یا مرحوم هاشمی از بیان این واضحات چه مقصودی را اراده می کرده اند!
  2. بیان این حدیث شریف در ایام فتنه 88 و در خطبه نماز جمعه به نیابت از امام مسلمین با چه پیش فرضها و برداشتهایی از شرایط اجتماع و همراهی و یا مخالفت مردم با امام مسلمین صورت گرفته است؟

اگر مرحوم هاشمی رهبری جامعه اسلامی (امام خامنه ای) را برخوردار از اقبال عمومی و مورد قبول مردم می داند تناسب انتخاب و بیان این حدیث در نماز جمعه با شرایط واقعی و موجود چیست؟

و اگر مرحوم هاشمی بر این باور است که اکثریت جامعه از رهبری رویگردان شده اند در آنصورت سوال این است که آیا ایشان با این نظر جامعه همراه است و به آن معتقد است یا خیر؟ اگر همراه است چرا اقامه نماز جمعه را به نیابت از ایشان می پذیرد ؟ این که نفاق است و اگر جامعه را دچار انحراف در این تشخیص و مسیر می داند آیا نباید به جای این حدیث کلامی از معصوم را برای ایراد در خطبه های نماز برگزیند که حقانیت امام جامعه اسلامی را تبیین و به مردم هشیاری و هشدار بدهد که از تشخیص و مسیر غلطی که برگزیده اند بازگردند و عواقب زیانبار بی توجهی به پیروی از امام حق را برای مردم تبیین کند؟

ختم کلام:

امیدوارم اکنون که دست آن مرحوم از دنیا کوتاه است مدعیان هواداری و دوستی ایشان که این نوع مطالب را از وی جستجو ونشر می دهند اگر پاسخی بر نکات فوق الذکر دارند در سایت ها و رسانه هایشان منتشر نمایند و اگر نه از گزینش ناشایست سخنان ایشان عذرخواهی نموده و برای آرامش روح آن مرحوم عذرخواهی شان را منعکس نمایند!

Eitaa.com/Kouchakzadeh

Kouchakzadeh.blogfa.com

نوشته شده توسط کوچک زاده در ساعت 14:37 | لینک  | 

وبلاگ دکتر مهدی کوچک زاده...
ما را در سایت وبلاگ دکتر مهدی کوچک زاده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kouchakzadeha بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 29 دی 1401 ساعت: 13:05